2 sty 2016

Wyzwania 2016! Wieczna miłość.

Jakie macie pomysły na wyzwania, cele?
Ja zamierzam dostać pracę moich marzeń :)
A co z 2015 rokiem? 
Zrealizowałam jedno moje założenie:
Przeczytać 52 książki przez rok. 
Kolejny rok z rzędu biorę udział w tym wyzwaniu.
W roku 2015 skończyłam z liczbą:
68.




Nie wszystko udało mi się przeczytać.
Np miałam przeczytać w szkole... - hmmm wszystkie lektury przeczytałam.
W tytule jest kolor - jakoś się nie złożyło.
W języku angielskim - nie chciało mi się tak męczyć.
Nie ma w niej ludzi - właśnie sobie przypomniałam że czytałam coś takiego.
"Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham"
W sumie to tam są same zające :)
Epistolarna - jest przygotowana i czeka. 
*
A to wyzwanie na rok 2016 :)

W sumie jedną już przeczytałam.
Napisana przez mężczyznę :)
*
Jak jesteśmy przy książkach od razu czuję pismo nosem.
Lubię pisać i bardzo mi tego brakuje.
Chodzi o pisanie ręczne.
Mam kilka piór i jaram się strasznie jak sobie mogę nimi popisać.
Takie małe zboczenie.
Mieć przy sobie pióro wieczne i pisać nim wszystko.
Macie takie coś?
Moje ulubione:



Wiele było w trakcie. 
Ale pierwsze białe - to chyba pierwsze kt. dostałam jeszcze w podstawówce.
Drugie to kultowe chińskie :) 
Ostatnie różowe kupiłam sobie w grudniu 2015 - ot tak...


Nie pamiętam ile było innych które zagubiły się w czasie i przestrzeni pomiędzy.



Pelikan





A na koniec coś co mnie ostatnio rozbawiło:
"Kochanie przynieś mi gałązkę z lasu" :)




Aktualizacja :)
Znalazłam jeszcze jedno zestawienie które chcę dołączć do wyzwania.
Znalezione u Alicji Szerment z Książki inna rzeczywistość.

Lista 100 tytułów książek, które według BBC trzeba przeczytać.
1. Duma i uprzedzenie – Jane Austen
2. Władca Pierścieni – JRR Tolkien
3. Jane Eyre – Charlotte Bronte
4. Seria o Harrym Potterze – JK Rowling
5. Zabić drozda – Harper Lee
6. Biblia
7. Wichrowe Wzgórza – Emily Bronte
8. Rok 1984 – George Orwell
9. Mroczne materie (seria) – Philip Pullman
10. Wielkie nadzieje – Charles Dickens
11. Małe kobietki – Louisa M Alcott
12. Tessa D’Urberville – Thomas Hardy
13. Paragraf 22 – Joseph Heller
14. Dzieła zebrane Szekspira
15. Rebeka – Daphne Du Maurier
16. Hobbit – JRR Tolkien
17. Birdsong – Sebastian Faulks
18. Buszujący w zbożu – JD Salinger
19. Żona podróżnika w czasie – Audrey Niffenegger
20. Miasteczko Middlemarch – George Eliot
21. Przeminęło z wiatrem – Margaret Mitchell
22. Wielki Gatsby – F Scott Fitzgerald
23. Samotnia (w innym tłumaczeniu: Pustkowie) – Charles Dickens
24. Wojna i pokój – Leo Tolstoy
25. Autostopem przez Galaktykę – Douglas Adams
26. Znowu w Brideshead – Evelyn Waugh
27. Zbrodnia i kara – Fyodor Dostoyevsky
28. Grona gniewu – John Steinbeck
29. Alicja w Krainie Czarów – Lewis Carroll
30. O czym szumią wierzby – Kenneth Grahame
31. Anna Karenina – Leo Tolstoy
32. David Copperfield – Charles Dickens
33. Opowieści z Narnii (cały cykl) – CS Lewis
34. Emma- Jane Austen
35. Perswazje – Jane Austen
36. Lew, Czarwnica i Stara Szafa – CS Lewis
37. Chłopiec z latawcem – Khaled Hosseini
38. Kapitan Corelli (w innym tłumaczeniu: Mandolina kapitana Corellego) – Louis De Bernieres
39. Wyznania Gejszy – Arthur Golden
40. Kubuś Puchatek – AA Milne
41. Folwark zwierzęcy – George Orwell

42. Kod Da Vinci – Dan Brown
43. Sto lat samotności – Gabriel Garcia Marquez
44. Modlitwa za Owena – John Irving
45. Kobieta w bieli – Wilkie Collins
46. Ania z Zielonego Wzgórza – LM Montgomery
47. Z dala od zgiełku – Thomas Hardy
48. Opowieść podręcznej – Margaret Atwood
49. Władca much – William Golding
50. Pokuta – Ian McEwan
51. Życie Pi – Yann Martel
52. Diuna – Frank Herbert
53. Cold Comfort Farm – Stella Gibbons
54. Rozważna i romantyczna – Jane Austen
55. Pretendent do ręki – Vikram Seth
56. Cień wiatru – Carlos Ruiz Zafon
57. Opowieść o dwóch miastach – Charles Dickens
58. Nowy wspaniały świat – Aldous Huxley
59. Dziwny przypadek psa nocną porą (również: Dziwny przypadek z psem nocną porą) – Mark Haddon
60. Miłość w czasach zarazy – Gabriel Garcia Marquez
61. Myszy i ludzie (również: O myszach i ludziach) – John Steinbeck
62. Lolita – Vladimir Nabokov
63. Tajemna historia – Donna Tartt
64. Nostalgia anioła – Alice Sebold
65. Hrabia Monte Christo – Alexandre Dumas
66. W drodze – Jack Kerouac
67. Juda nieznany – Thomas Hardy
68. Dziennik Bridget Jones – Helen Fielding
69. Dzieci północy – Salman Rushdie
70. Moby Dick – Herman Melville
71. Oliver Twist – Charles Dickens
72. Dracula – Bram Stoker
73. Tajemniczy ogród – Frances Hodgson Burnett
74. Zapiski z małej wyspy – Bill Bryson
75. Ulisses – James Joyce
76. Szklany kosz – Sylvia Plath
77. Jaskółki i Amazonki – Arthur Ransome
78. Germinal – Emile Zola
79. Targowisko próżności – William Makepeace Thackeray
80. Opętanie – AS Byatt
81. Opowieść wigilijna – Charles Dickens
82. Atlas chmur – David Mitchell
83. Kolor purpury – Alice Walker
84. Okruchy dnia – Kazuo Ishiguro
85. Pani Bovary – Gustave Flaubert
86. A Fine Balance – Rohinton Mistry
87. Pajęczyna Szarloty – EB White
88. Pięć osób, które spotykamy w niebie – Mitch Albom
89. Przygody Scherlocka Holmesa – Sir Arthur Conan Doyle
90. The Faraway Tree Collection – Enid Blyton
91. Jądro ciemności – Joseph Conrad
92. Mały Książę – Antoine De Saint-Exupery
93. Fabryka os – Iain Banks
94. Wodnikowe Wzgórze – Richard Adams
95. Sprzysiężenie głupców (również: Sprzysiężenie osłów) – John Kennedy Toole
96. Miasteczko jak Alece Springs – Nevil Shute
97. Trzej muszkieterowie – Alexandre Dumas
98. Hamlet – William Shakespeare
 99. Charlie i fabryka czekolady – Roald Dahl
100. Nędznicy – Victor Hugo

Użyłam:
* Pióro:
- Parker
- Zenith
- chińskie 
-Schneider
* Atrament:
- Hero ink
- Cresco
- Waterman
- Pelikan

W tle :
* Podkładka Ikea Ljuda
* Stolik Lack Ikea
* Kalendarz Zwierciadło

*
Pani KoModa

58 komentarzy:

  1. Gratuluję poprzedniego wyzwania! Do tego na 2016 rok chyba sama również przystąpię :) Co do piór, często nimi nie piszę, ale uwielbiam te z Parkera :) Pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. brawo. gratuluję i trzymam kciuki za kolejny rok.
    ja, ku swojemu zdziwieniu, nie podołałam. skonczyłam z wynikiem 40 książek. przyszły rok na pewno przebiję!! choć tak naprawdę ... czytam bo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dlagego czytam. Nie podoba mi się wyzwanie czytanie na metry - nie zmierzam mierzyć książek, ani liczyć stron.
      Trzymam kciuki za Twój kolejny rok!

      Usuń
  3. O matko! Jak ja kocham pióra!
    Piszę nimi w pracy, w domu, wszędzie, gdzie mogę :) Aktualnie wypełniam dziennik (jestem nauczycielką) piórem Parkera wypełnionym atramentem Pelikana - turkusowym :)
    Lubię jeszcze atramenty fioletowe i brązowe :)
    Na "piórową"chorobę zapadłam w 3 klasie szkoły podstawowej, gdy kupiłam sobie pierwsze pióro (rok 1980). Szkoda, że już nie mam tego pierwszego pióra :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudownie! Pióra są rozkoszne! A zwłaszcza jak tak delikatnie suną po kartce!

      Usuń
  4. Ech też brałam udział w tym wyzwaniu ale ja tak szybko nie czytam :(. Podziwiam Twoją ilość :).

    Bardzo lubiłam pisać piórem w szkole i na studiach też zresztą. Miałam wtedy piękne pismo nie, to co długopisem ...
    Ja dodatkowo miałam jeszcze dla leworęcznych, bo i tą ręką piszę :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szybko nie czytam ,ale miałam w tym roku troszkę wolnego czasu na czytanie :)

      Usuń
  5. Ja też dużo czytam ale nie na widzę stawiania sobie planów.Czytam to co mi wpadnie w ręce!!!Mam takie pióro,które dostałam na maturę "pelikan"(nie wspomnę ile lat temu) kupione jeszcze w pewexie ze złotą stalówką uwielbiam je i stanowi dla mnie sentymentalną pamiątkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie pióra, stare z historią są super! Zwłaszcza jak się doskonale ułożą w ręce.

      Usuń
  6. Ciekawy pomysł na wybór książek :)
    Życzę realizacji wyzwania - Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy. W takich wyzwaniach to jest fajne że trafiam na nowe książki po które nigdy bym nie sięgnęłam.

      Usuń
  7. Pióra są świetne :) Nie pamiętam kiedy ostatnio jakimś sama pisałam :( Ciągle tylko długopisy i długopisy, a piórem pisze się przecież o wiele ładniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się pisze wygodniej... choć wszędzie mam też długopisy.

      Usuń
  8. Gratulację! To naprawdę niesamowita ilość przeczytanych książek, jestem pod wrażeniem!

    Serdecznosci przesyłam :)

    ps. Chciałabym w tym roku nauczyć sie rysować, niby takie proste ale jednocześnie trudne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam ten pomysł z ryswoaniem - juz mam kredki, szkicownik i jakoś obawiam się zacząć..

      Usuń
  9. :-) Super pomysł z tym "KSIĄŻKOWYM WYZWANIEM" i muszę przyznać, że z przyjemnością się przyłączę do tej zabawy :-) uwielbiam czytać książki!!!
    Jeśli chodzi o pióra... Hmmmm... Dziękuję Pani Komodo za ten post!!!! Niby pióro ale przywołało mi piękne wspomnienia z dzieciństwa... Pamiętam pierwsze koślawe literki zapisane piórem ( dla dziecka przyzwyczajonego do długopisów i ołówków pisanie piórem to dopiero wyczyn:-) ), pierwsze kleksy, bibułki, dzięki którym "nic się nie rozmazywało" :-) no i najważniejsze... granatowe usta i KWAŚNY SMAK atramentu!!! Hehe chyba wszystkie dzieci w mojej klasie go próbowały... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyzwania książkowe są super!
      Ja też pamietam jak sie uczyłam na tym piórze pisać ... Nie przeszła mi ta miłość do atramentu :)

      Usuń
  10. Gratuluję !!! Niezwykły wynik, 68 to bardzo dużo, jestem pod wrażeniem :)
    gdybym nie prowadziła bloga to też może wzięłabym udział w wyzwaniu 54 książek w roku, ale niesyty brak czasu i zmęczone oczy od monitora. Więc u mnie skromnie ok. 16.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam czas i właśnie tak udało mi się go wykorzystać... :)

      Usuń
  11. Podziwiam Twój wyniki. Ja w wyzwaniu nie brałam udziału i za książkami się stęskniłam. Spróbuję spędzić z nimi więcej czasu, ale nie będę rzucać liczbami.
    Masz niezłą kolekcję piór :-) Ja już nie pamiętam, kiedy ostatni raz miałam pióro w ręce. Uwielbiałam nim pisać, ale aktualnie na pewno żadnego nie posiadam.
    Cele noworoczne już są, działam! :-) Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę wszystkiego dobrego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak podróżuję, siedzę w kolejce - książka jest niezawodna :)

      Usuń
  12. Piękne wyzwanie :) Bardzo chętnie wzięłabym w nim udział, gdyby mi dzieci pozwalały na więcej czytania moich lektur. A tak to, cóż... Ale powodzenia w realizacji tego postanowienia :D

    OdpowiedzUsuń
  13. gratuluję tak pięknego wyniku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ja też jestem z siebie dumna :)

      Usuń
  14. Ojejku jakie fajne wyzwanie w czytaniu książek ! No ja niestety tak jak napisaam u siebie mogę pozwolić sobie na 1 lub dwie w miesiącu w zależności od ilości stron a to z powodu szybkiego trybu życia. Ale dobre i coś. Powodzenia Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki pozwalają troszkę spowolnić , to fakt :)

      Usuń
  15. Kurczę a ja jak co roku nie mam żadnych. Zero ambicji. Książkę chciałabym przeczytać chociaż jedną nie metodyczną lub poradnikową oraz nie dla dzieci (bo tych czytam aż nad to). Kiedyś czytałam jak podróżowałam pociągami. To jedyna dobra rzecz z tych podróży. Moje dziecię, udowodniło mi, że gdybym czytała 15 min. dziennie, to już bym skończyła kilkanaście książek w ciągu roku. Jak zwykle ma rację. Jednak ja Polak tzn. malkontent.
    Gratuluję postanowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pociągi są cudowne i ja się zawsze ciesze na taką podróż bo wiem że będę wtedy czytała :)

      Usuń
  16. Tez mam wieczne pióro, jest ze mną w torebce. Bardzo lubię nim pisać, całkiem inaczej pisze się piórem niż długopisem.
    Książkowo nie mam w chwili obecnej wyzwania, ale chcę skończyć SAMOTNIĘ Dickensa, bo już za długo ją czytam. Lista do przeczytania jest bardzo długa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam długa listę książek na które mam chapkę ;-) trzymam kciuki za Ciebie.

      Usuń
  17. Powodzenia w wyzwaniu! Ja biorę udział w dwóch wyzwaniach czytelniczych "Kiedyś przeczytam" i " Mini book challenge" mam nadzieję, że uda mi się je ukończyć. Co do piór, posiadam dwa parkera i watermana, reszty się pozbyłam. No i raczej napełniam je atramentem. Czasami brakuje mi szkoły, żebym mogła się rozpisać... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wyzwania są u Ciebie na stronie ? Biegnę skukać :)

      Usuń
  18. Też lubię pisać piórem :) I nawet w pracy mam ku temu okazję, ale przerzuciłam się na długopisy :)
    wszystkiego najlepszego w Nowym Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisanie piórem to dla mnie wielka przyjemność :)

      Usuń
  19. Jestem miłośniczką książek i baardzo podoba mi się Twoje zobowiązanie na ten rok:) Powodzenia w realizacji podjętego wyzwania! Trzymam też kciuki za znalezienie pracy marzeń :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ja myślę że taka praca już czeka na mnie :)

      Usuń
  20. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku i trzymam kciuki za postanowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak chińskie kulkowe? Moje jest na mieszek zaciagający atrament ;-)
    Piękna kolekcja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak moje też zaciąga atrament. I działa jeszcze pomimo tyłu lat.

      Usuń
  22. Wśród znajomych krąży to książkowe wyzwanie i zostałam do niego zaproszona już przez kilka osób ;) Tylko ja czytam jednak więcej niż 52 książki w roku i lubię sama wybierać pozycje, nie kierując się np. okładką :D A pióra mam dwa, których używam od wielu lat i uwielbiam je :) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dzięki poprzedniemu wyzwaniu poznałam kilka nowych autorów po kt nigdy bym wcześniej nie sięgnęła.

      Usuń
  23. Trzymam kciuki za nowe wyzwania. Również mam swoje ulubione długopisy, notesiki i takie tam. W tym Nowym Roku życzę wszystkiego co najlepsze. Pozdrawiam cieplutko Kaśka z http://nostalgicznyzakatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytanie książek dzisiaj to jest coś, podzielam Twoje dwie pasje- książki i miłość do piór wiecznych. Niestety ja należę do psuj i nie uchowałam żadnego pióra z dzieciństwa, ale obecnie mam kilka, za to książek Ci u mnie dostatkiem. Uwielbiam je i uwielbiam czuć najlepiej ich starość :) Walają się to tu i tam i ciągle ich przybywa. A jednym z moich postanowień noworocznych jest- więcej czytać :D o zgrozo dla portfela ...
    Trzymam kciuki za Ciebie :) C.aro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też podobno byłam taka - ale najszybciej wykańczałam buty... :) Pióro było gdzieś wrzucone i zapomniane i chyba dlatego się uchowało. Choc gdzy się ktoś dobrze przyjrzał zobaczyłby że najstarsze pióro jest białe a zatyczke ma kremową - troszkę jest zdekompletowane.

      Usuń
  25. Gratuluję tylu przeczytanych książek :) Ja w wyzwaniu 52 książki nie brałam nigdy udziału, bo wiedziałam, że nie jest to dla mnie realne by ukończyć 1 książkę w tygodniu. Dlatego w tym roku wybrałam fajne wyzwanie czytelnicze (podobne tematy jak u Ciebie), w którym jest chyba około 30 kategorii. To jest w moich możliwościach :)
    Twoje pasje są bardzo zbliżone do moich - pisanie też bardzo mnie odpręża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde wyzwanie ksiązkowe jest fajne! dla mnie daje dużo przyjemności!

      Usuń
  26. wow, świetny na prawdę pomysł z tymi książkami, zapisuję na komputerze :) a pióra uwielbiam, ale chyba bardziej kolekcjonować niż pisać... bo zawsze się umażę ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zabawy są fajne bo zachęcają do czytania :)

      Usuń
  27. i Ja książki czytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ohh takie wyzwanie to cos dla mnie :)
    dzis u mnie tez o ksiazkach, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne wyzwanie! Biorę udział!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!