21 lut 2016

Liebster Blog Award #4

Bardzo mi miło, że zostałam nominowana do LBA #4.




Taką przyjemność sprawiła mi  Another Desire .
Biegam do niej poczytać sobie o nowych, ciekawych książkach. 
Polecam odwiedzenie jej profilu :) 
I moje odpowiedzi :

1. Jaki jest Twój ulubiony gatunek muzyczny?
Ostatnio słucham muzyki klasycznej i filmowej.
No i naturalnie new metal w wykonaniu Korna.

2. Jaki jest Twój ulubiony styl w sztuce?
Secesja w wykonaniu Klimta i  Muchy.
Surrealizm - Dalego.
Symbolizm Malczewskiego.

3. Gdybyś mogła przenieść się do wybranej epoki literackiej, to do jakiej? I dlaczego?
Oj to chyba były by czasy Rozważnej i romantycznej.
Wtedy jedną z rozrywek było czytanie książek i chodzenie na spacery. 

4. Kiedy rozpoczęłaś swoją przygodę z blogowaniem?
W sierpniu, choć pomysł chodził mi po głowie już bardzo długo. 
Mój ukochany namawiał mnie żebym wreszcie pokazała kreatywne rzeczy kt robię. 

5. Grasz w gry komputerowe? Jeżeli tak, to jakie?
Nie. Nie mam czasu. 
Ale kiedyś jeszcze na początku studiów grałam w Blood II : The Chosen.
Nie gram też dlatego, że mi się to potem śni. 

6. Jaką książkę w tej chwili czytasz?
Mam rozpoczęte 19 książek.
Najbardziej intensywnie czytam:
Być kobietą i wreszcie zwariować - Miller
Kto pani to zrobił - Passent
Wściekły od urodzenia - Crarkson
Biblia

7. Czy planujesz w tym roku przeczytać daną liczbę książek? Jeżeli tak, to jaką?
Tak. Biorę udział w wyzwaniu 52 książki, teraz czytam 13 tą.

8. Jaki jest Twój ulubiony film?
Terminator II oczywiście :) 

9. czerń vs biel?
Czarny ubranie. Biały mieszkanie. 

10. Z jakim bohaterem książkowym najbardziej się utożsamiasz?
Myślę, że z każdym kiedy czytam książkę.
Chyba to zależy od wieku:
Byłam Ania z Zielonego wzgórza.
Potem Marysią z Panny Nikt.
Zofią  z Świata Zofii.
Emmą Woodhouse z Emmy.
Mirandą z Zaślubin patyków....

11.  fantasy vs science fiction?
SF.

Moje pytania do Was: 
1 Wyślij jedną książkę w kosmos - jaka to będzie?
2 Czy jest książka której nie zamierzasz skończyć? jaka to?
3 Nie polecam książki .... . To strata czasu.
4 Jak byłam mała uwielbiałam książkę ....
5 Chciałabym zjeść kolację z ... (pisarz, pisarka)
6 Moja ulubiona lektura szkolna.
7 Książka która zmieniła Twoje spojrzenie na świat.
8 Co mamusia Muminka miała w torebce?
Ejże ona ją miała cały czas!
9 Książka 2015r ?
10 Ulubiony cytat z książki.
11 Ulubiony poradnik.

Nominuję:
Kasia z http://kasiaathome.blogspot.com/
Ola z http://zazakladka.blogspot.com/
Wioleta z http://www.subiektywnieoksiazkach.pl/
Agatę z http://naczytane.blogspot.com/
Panika z http://czytanie-moja-milosc.blogspot.com/
Szymka z http://szymkowerobotki.blogspot.com/
Little black z http://littleblack1.blogspot.com/
Car.o z http://spiew-mojej-duszy.blogspot.com/

Domyślam się że wiele z Was brało już udział w tej zabawie.
Ale SERIO interesują mnie Wasze odpowiedzi na pytanie :) 
Możecie na nie odpowiedzieć nawet w komentarzu pod tym postem :) 
Będzie mi bardzo miło.


Oczywiście zdjęcia murali wykonane w Ustroniu.
Elewacja Miejskiej Biblioteki Publicznej w Ustroniu .
*
Pani KoModa.

61 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za nominację :) bardzo lubię czytać LBA chociaż sama mam problemy z odpowiedziami na pytania, bo odkładam to na później, a potem zwykle zapominam :) Przyrzekam jednak, że na Twoje pytania (bardzo fajne) odpowiem w tym tygodniu w wolny dzień :)
    Twoim ulubionym filmem jest Terminator??? No coś Ty :) Fajnego masz ukochanego i bardzo dobrze, że Cię namówił :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, podziwiam, że może Pani czytać tyle książek naraz. Ja bym się na pewno pogubiła :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jakoś wyszło, ogarniam wszytskie te książki.

      Usuń
  3. Eh... Przenieść się w czasy "Rozważnej i romantycznej" to także moje marzenie. :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo jak miło, gratuluję Tobie nominacji i dziękuję za nominowanie mojego Bloga :) Na pytania niebawem odpowiem:) Lubię tą zabawę, gdyż można bardziej poznać blogowiczów- i ich naturę, ale romantyczne spacery i Terminator II ? haha Kobieto ile w Tobie sprzeczności :D jeszcze bardziej Cię lubię. Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Terminator też jest romantyczny! Przecież to film o miłości. Sara kochał ojca swojego syna. On dla niej starcił życie. Potem bardzo ukochała swojego syna i dla niego też zrobiłaby wszytsko...

      Usuń
  5. Niesamowite! W piątek wróciłam z Ustronia i te zachwycające murale znalazły się w moim ostatnim poście.
    Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahhah każdy cztelnik powinien miec tam zdjęcie :)

      Usuń
  6. Proszę odpowiedzi ;)

    1 Wyślij jedną książkę w kosmos - jaka to będzie?
    W sensie pozytywnym czy negatywnym? ;P Nie umiem się zdecydować, jest wiele pozycji które chciałabym wysłać w kosmos, aby przestraszyć inne cywilizacje, albo pochwalić się jacy zdolni jesteśmy ;)
    2 Czy jest książka której nie zamierzasz skończyć? jaka to?
    Seria „Zmierzch” Stephenie Meyer. Próbowałam przebrnąć prze pierwszy tom, ale poległam na samym początku i za nic nie mogłam się zmusić żeby przeczytać coś więcej. Przez to nie lubię wampirów i nie dotykam książek z nimi w tle.
    3 Nie polecam książki .... . To strata czasu.
    Bardzo źle wspominam „Pięćdziesiąt twarzy Greya” i to w sumie jedyna lektura, która przychodzi mi do głowy w tej chwili. Nic nie wniosła do mojego życia, można było się pośmiać z nieudolnych opisów pozycji erotycznych i to by było na tyle.
    4 Jak byłam mała uwielbiałam książkę ....
    Jak byłam mała… pochłaniałam „komiks Gigant” z postaciami Disneya. Pamiętam, że w podstawówce w czasie przerw kazano nam spacerować po holu, a ja byłam tak zaczytana, że wpadłam na filar ;P
    5 Chciałabym zjeść kolację z ... (pisarz, pisarka)
    Stephan King, tak to z nim przede wszystkim chciałabym zjeść kolacje, napić się wina i porozmawiać o jego twórczości, motywach, inspiracjach i wiele innych.
    6 Moja ulubiona lektura szkolna.
    „Mały Książę” od dziecka uwielbiałam fantastykę, a tym razem mogłam przenieś się w inny świat legalnie (nie czytając pod ławką) na lekcji języka polskiego. Do dziś wracam do tej książki i zawsze odkrywam ją na nowo.
    7 Książka która zmieniła Twoje spojrzenie na świat.
    Prawie każda książka wnosi do mojego życia coś nowego, coś nad czym się zastanawiać, rozważam co bym zrobiła na miejscu bohatera. Moje spojrzenie na świat przede wszystkim zmienił cykl o „Harry’m Potterze” zawdzięczam mu wiele dobrego.
    8 Co mamusia Muminka miała w torebce?
    Wszystko! Jak każda kobieta! ;)
    9 Książka 2015r ?
    Przeczytałam i byłam bardzo zadowolona z kilku pozycji „Góra bezprawia”, „Podaruj mi miłość” i „Nie oddam dzieci” – pozycje wydane w 2015 r.
    10 Ulubiony cytat z książki.
    Cytaty… mam ich cały zeszyt i trudno mi wybrać jeden. W każdej książce potrafię znaleźć ich z pięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 11 Ulubiony poradnik.
      „Ciężarówką przez 9 miesięcy. Przewodnik po ciąży i okolicach” autorstwa Kaz Cooke to fantastyczny przewodnik po ciąży, z humorem, z prywatnymi odczuciami autorki, która niczego nie narzuca jedynie proponuje i przypomina co warto zrobić. Fantastyczna książka, polecam każdej przyszłej mamie ;)

      Usuń
    2. 50 twarzy - dla mnie też było stratą czasu.
      Pamiętam te komiksy - miałam ich kilka.
      King? wcale się nie dziwię :)
      Cały zeszyt z cytatami? Ciekawe co w nim jest ! :)

      Usuń
    3. Może kiedyś cyknę kilka fotel tego zeszytu zapisanego cytatami przez lata ;)

      Usuń
    4. KONIECZNIE!!!! :) Ja też swoich zrobię :)

      Usuń
  7. Dziękuję za nominację :) Oto moje odpowiedzi:

    1 Wyślij jedną książkę w kosmos - jaka to będzie?
    Hmm... chyba "Inni..." Joanny Bury.
    2 Czy jest książka której nie zamierzasz skończyć? jaka to?
    Nie. Na chwilę obecną nie mam takiej książki.
    3 Nie polecam książki .... . To strata czasu.
    Nie polecam książki właśnie Joanny Bury.
    4 Jak byłam mała uwielbiałam książkę ....
    Książkę "Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery.
    5 Chciałabym zjeść kolację z ... (pisarz, pisarka)
    Ze Stephenem Kingiem.
    6 Moja ulubiona lektura szkolna.
    "Dzieci z Bullerbyn"
    7 Książka która zmieniła Twoje spojrzenie na świat.
    "Wspomnienia z przyszłości" Ericha Von Danikena.
    8 Co mamusia Muminka miała w torebce?
    Wszystko, co kobieta powinna mieć.
    9 Książka 2015r ?
    Hmm... nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Zbyt dużo czytałam dobrych książek w tamtym roku.
    10 Ulubiony cytat z książki.
    „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu".
    11 Ulubiony poradnik.
    "Dlaczego mężczyźni kochają zołzy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO tu też King - faktycznie fascynujący facet!
      Uwielbiałam "Dzieci z Bullerbyn" :)
      Ha książka o te zołzach była dobra :)

      Usuń
  8. Powiem Ci, że zaskoczyłaś mnie tym Terminatorem ;-) I Kornem ;-) Gratuluję wyróżnienia i pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Terminator II ??? taaaaaaaaak <3 Uwielbiany mój film młodości. Znałam na pamięć całe dialogi :)

      Usuń
  9. Też czytam kilka książek na raz, ale 19.. Wow! Ja dobijam do 5 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo ja mam takie adhd - nie tylko w życiu ale też w czytaniu książek.

      Usuń
  10. Bardzo dziękuję za wyróżnienie! Na pytania oczywiście odpowiem za jakiś czas na blogu :**

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeju, aż 19 rozpoczętych książek? :O Pogubiłabym się :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluje nominacji i pozdrawiam wiosennie, ale też rozważnie i romantycznie ;)
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nie wiem co u mnie bierze górę rozwaga czy romantyka :)

      Usuń
  13. 19 książek naraz? Toż to szaleństwo :) Oczywiście pozytywne szaleństwo :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. W zeszłym roku chciałam sprawdzić czy przeczytam 52 książki w rok. Każdą zapisałam skrupulatnie.Nazbierało się 57. Teraz już nie mam parcia na te 52, ale nadal zapisuję tytuły. Teraz zaczęłam po raz chyba 4 "Dzienniczek" św. Faustyny. Może w Roku Miłosierdzia w końcu mi się uda dokończyć :)

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja traktuję to jako dobrą zabawę.
      I motywację do szukania czasu na moje własne przyjemności :)

      Usuń
  15. Ojej już nie mogę się doczekać aż skończę pisać moja pracę magisterską i zacznę znowu czytać coś niezwiązanego z moim tematem! Terminator i rozważna i romantyczna, to jest połączenie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam czasy pracy magisterskiej, takich czystych okien jak wtedy nigdy nie miałam...

      Usuń
  16. Przepiękne murale :)
    Zastanawiam się jak można naraz czytać 19 książek.
    Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosto - dużo z nich to poradniki- które można czytać od rozdziału do rozdziału, a nie jednym haustem albo felietony (teraz chyba czytam 3 takie książki). Kilka zaczęłam i jakoś cały czas do nich wracam ale nie mogę skończyć...

      Usuń
  17. Też bardzo polubiłam Zofię z książki "Świat Zofii" i w sumie też trochę się z nią utożsamiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była fajna dziewczyna... czytałam prawie wszystkie książki tego autora, i kreuje on bardzo ciekawe postaci.

      Usuń
  18. 19 książek na raz? O rety, chyba bym nie podołała ;)
    U mnie maksimum lecą dwie w tym samym czasie.
    Z Ciebie to prawdziwy mól książkowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko:) Daję radę - to takie adhd czytelnicze :)

      Usuń
  19. 19 książek ? Gratuluję takiego wyniku !
    Co powiesz na obs za obs ?- zacznij a ja się zrewanżuje
    Zapraszam również na konkurs w którym można wygrać mnóstwo perełek !

    magicworldprincesscarmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. tyle książek na raz? jestem w szoku i podziwiam :D
    Obserwacja za obserwację? Daj znać na moim blogu, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Korn ? Boże nie podejrzewałabym :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Korn jeszcze od od podstawówki... Eh ile to było? Nie ważne. Teraz przynajmniej mogę na każdy koncert jechać... :-D

      Usuń
  22. Uwielbiam te pytania, świetna zabawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Serdeczne gratuluję :)
    Miłego wieczoru, Marta

    OdpowiedzUsuń
  24. Przyjemnie było poczytać Twoje odpowiedzi i poznać Cię chociaż odrobinę :) Gratuluję wyróżnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję nagrody :) Fajnie, że mogłam Cię lepiej poznać.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię Ustroń :) Choć bywałam tam średnio raz w roku wiele tam przeżyłam :) Bibliotekę zrobili świetnie tak samo jak ryneczek :) Lubię książki, ale nie mam na nie tyle czasu... zazdrosnym okiem spoglądam na Twoje cyferki w ilościach xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam tam raz :) było bajecznie bo byłam tam z ukochanym :) Lubię takie murale!

      Usuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!