31 paź 2015

"Dorota was urządzi" inspiracja. Biblioteczka PRL.

Mnie Dorota może nie urządziła ale zainspirowała.
Zdjęcie a raczej prt sc :)
W programie zobaczyłam piękną biblioteczkę - tam była po dziadku.



Ja moją wyczaiłam na aukcji i przerobiłam.
Potrzebowałam więcej bieli, aby rozjaśnić mój pokój. 
Jak wyszło?
A Was kto inspiruje?
*

Biblioteczka w stylu PRL z fornirem. 


Na początek zmatowiłam całą powierzchnię papierem ściernym.


Odtłuściłam powierzchnię i zaczęłam malować.

( środek pomalowałam farbą z połyskiem) 




Nakleiłam na tył biblioteczki okeinę. 





Dodałam jeszcze uchwyty.





Użyłam:
 *  Jedynkado Drewna i Metalu 
- Mat biały
- Czarny mat.
- Biały połysk.
*  Uchwyty zamówione przez internet.
* Papier ścierny. 
*  Okleina na meble z marketu  w pepitkę.

*
Pani KoModa.

44 komentarze:

  1. O kurczę jestem noralnie w szoku takich metamorfoz!Nie miałabyś przeciwko wrzucić krok po kroku jak przerobić w taką piękną szafkę ?:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo proste :) polujemy na szafkę, myjemy, matowimy papierem ściernym, odtłuszczamy, i malujemy 3-4 razy puki farba nie pokryje.

      Usuń
  2. Ja za wzorem w pepitke nie przepadam, ale muszę przyznać ze we wnetrzach sprawdza sie lepiej niż w odziezy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się w niej zakochałam. Mam w kilku miejscach - ale faktycznie chyba nie mam żadnego ciucha w pepitkę.

      Usuń
  3. Wspaniała metamorfoza. Uwielbiam takie perełki. Gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - ja też byłam w szoku że tak fajnie wyszło :)

      Usuń
  4. Pepitka na wewnętrznej ściance strzał w dziesiątkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) chciałam wzór który będzie wyrazisty i ciekawy.

      Usuń
  5. widziałam tą iście szaloną metamorfozę Doroty, Twoja komoda to świetna inspiracja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też - stwierdziałam że jeśli jej poszło tak sprawnie i fajnie - czemu mi miałoby się nie udać :)

      Usuń
  6. Wow, te retro komody są mega :-) Wykonałaś ogrom pracy, a efekt jest niesamowity- fajnie, że dobrałaś właśnie taką retro pepitkę. I jeszcze biblioteczka z tego- no super! Wiesz, co by fajnie wyglądało- jakbyś książki ułożyła kolorami okładek, wiesz, jak w tęczy- od jasnego do coraz ciemniejszych.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym myslę - tzn o tym żeby je poukładac kolorami.. na razie są ułożone tematycznie. Hmmm może w jakiś wieczór zimowy się zdobęde na to. Problem jaki do tej pory widziałam to - wielkość książek i to że okładki mają wiele kolorów więc kolorami ułożyć ciężko :)

      Usuń
  7. Łał! Jest szał :) Metamorfoza na 6...uwielbiam takie meble za ich indywidualność :)
    Ściskam, M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wygląda Twoja biblioteczka. Kawał świetnej roboty odwaliłaś :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, piękna praca! Efekt jak dla mnie imponujący!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Po 2 miesiącach poza sypialnią ( tam się to działo) musiało urodzić się coś dobrego.

      Usuń
  10. Piękne efekty :) w prosty sposób można wyczarować coś oryginalnego. Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  11. Podziwiam, że potrafisz tak cudnie przerabiać meble. Mając taki talent można się pięknie urządzić. :-) Będę obserwować, co tam nowego tworzysz. :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię zmieniać przestrzeń wokół siebie. Zapraszam do oglądania :)

      Usuń
  12. Pepitka rządzi!! :P świetnie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super Ci wyszło!...też oglądam Dorotę bo ma głowę pełną pomysłów i choć sama przerabiam meble nie zawsze wyjdzie mi tak jak chciałam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię Dorotę i zawsze kukam co nowego zrobiła.

      Usuń
  14. wow! świetna odmiana. zdolna z ciebie babka.
    uwielbiam Dorotę i wszystkie jej programy nałogowo oglądam. świetna dziewczyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ją bardzo lubię - a jej pomysły są genialne - a zazdroszczę jej pomieszczenia gdzie można malować - lakierować różne meble , i to jeszcze pod ciśniemiem :)

      Usuń
  15. wow ale pięknie Ci to wyszło, gratuluje, a Dorotę też uwielbiam i żałuje, że nie ma jej na tvn zwykłym np. zamiast kto poślubi mojego syna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ja ją oglądam on line na playerze - Tv nie mam - oglądam tylko co lubię :)

      Usuń
  16. Jej podziwiam zapał do pracy :-) ja kilka odcinków oglądałam ale szybko limit internetu przekroczyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pomysł jest to już się nie mogę doczekać żeby go zrealizować :)

      Usuń
  17. Dołączam Cię do moich stałych oglądaczy, bo masz inspirujące pomysły. Szczególnie podobają mi się wykładane tkaninami tyle ścianki i szuflady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak miałam kupić płytę i do niej przykleić tapetę - ale potem pomyślałam że tak będzie szybciej i zostanie mi więcej miejsca.

      Usuń
  18. Super efekt!!
    Ja mam cały komplecik tych mebli na strychu i mam zamiar jakoś je przerobić na meble dla dzidzi, tylko,że kompletnie nie mam koncepcji... Od razu jak tylko przypomniały mi się te meble, pomyślałam właśnie o tym odcinku Doroty- nie oglądam jej często ale z tego co widziałam to była najlepsza metamorfoza;)

    Powiedz mi jak praktycznie sprawdzają się białe meble? Nigdy ich nie miałam i boje się,że zostają na nich brzydkie plamy etc..
    Pozdrawiam i zapraszam czasem do siebie;) http://swiezamezatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare meble są super -są porządne, solidne. Ja pomalowałam na biało i się cieszę. Nie ma jakiś wielkich plam. Jak się jakieś robią -np po winie, biorę proszek do czyszenia i schodzą od arzu :)

      Usuń
  19. Przeglądam Twoje archiwalne posty i natrafiłam na moje ulubione - przerabianie mebli PRL :) Dorota to moja Guru w urządzaniu i odnawianiu :) Jak widziałam ten odcinek to oczy miałam jak 5 zł - wszystkie moje ulubione rzeczy w jednym odcinku, tyle inspiracji. W domu rodzinnym mam podobny mebel i też w przyszłości zamierzam go odnowić, Twoja metamorfoza to świetna inspiracja - zapisuje sobie post na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Extra! Ja też się nią bardzo jaram i też mnie ona zainspirowała do pracy nad meblami

      Usuń
  20. no kochana! ja bym głosowała na tą komodę w konkursie. Nabrała lekkości, elegancji i świetnie komponuje się całość z kształtem i nóżkami.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piekne, po prostu piękne, sama gdybym miała taki staroć zrobiłabym coś takiego. Oczywiście gdybym umiała:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam,proszę o informację czy malowałaś jedynką do drewna i metalu akrylową ,czy olejną emalią alkidową .Jaka jest wytrzymałość tej emalii.?

    OdpowiedzUsuń
  23. Super teraz wygląda ta biblioteczka, dobrze że udało się tak dokładnie pomalować. Wygląda bez porównania lepiej jak przez zmianą. I ogólnie pokój naprawdę fajny jest, nowoczesne wnętrze ale z klimatem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniała renowacja! Nie ma nic piękniejszego, jak wydobycie piekna z czegoś starego co potem idealnie pasuje nam do wnetrza.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!