2 lut 2024

Jak pokonać swoje zmęczenie. Karina Antram recenzja.

 


Jak pokonać swoje zmęczenie. 

Karina Antram

Jeśli posłuchasz szeptu swojego ciała, nie będziesz musiał słuchać jego krzyku” Autor nieznany

Chciałabym Wam powiedzieć że nie potrzebuję tej książki. Chciałabym również abyście i Wy jej nie potrzebowali. Jednak rzeczywistość jest całkiem inna. Ta książka przyszła do mnie w idealnym momencie. Ponad 6 lat jestem zmęczona. Nie wiedziałam, że bycie pełnoetatową matką i house menager pociąga za sobą taki deficyt energii.

Autorka przeszła podobną drogę. Wiele lat bagatelizowała sygnały swojego ciała aż była w miejscu w którym musiała DZIAŁAĆ! Przebyła długą drogę. Najważniejsze jest to, że wyszła na prostą, a swoją wiedzą dzieli się ze swoimi pacjentami. Teraz także z nami, poprzez swoją książkę.

„Jak pokonać swoje zmęczenie” rozpoczyna się od wsłuchania w nasze ciało. Dlaczego jesteśmy zmęczeni i gdzie uchodzi z nas moc, chęć do działania. Co dokładnie dzieje się w naszym ciele. Jakie procesy w nim zachodzą. Te na które mamy wpływ i te niezależne od nas. Jakie znaczenie na energię mają różne choroby. Byłam zaskoczona jak bardzo praca mózgu  (nawet w czasie spoczynku) zabiera nam sił. Czyli zamartwiając się, złoszcząc zabiegamy sobie nieświadomie energię co powoduje zmęczenie. Lekarz widzi objawy, przepisuje leki ale rzadko dochodzi do głównych przyczyn złego stanu pacjenta.

Są jednak dobre wiadomości. Jest WIELE działań które możemy sami wprowadzić w życie, Dzięki którym poprawimy komfort życia. Jednym z nich jest zmiana żywienia. Ja jakiś rok temu zmieniałam dietę. Lekarz doradzał czego nie jeść ale nie mówił jak i co jeść. Wiedzy szukałam wszędzie: w książkach, Internecie, u znajomych… Teraz widzę olbrzymią różnicę. Tylko to jeszcze za mało. Teraz po przeczytaniu książki to wiem. Bo o ile jedzenie to lwia część o tyle są inne czynniki wpływające na mój sen i siły.


Książka pokaże ci w jaki sposób całościowo spojrzeć na problem. Wypunktuje jakie są kroki do pokonania zmęczenia. Co można zrobić od razu – i co często jest bardzo proste a zapominamy o tym. Podoba mi się, że wiele teorii które przedstawia autorka jest poparte badaniami. Na końcu każdego rozdziału jest podsumowanie, które zostało nazwane ZZNP (zbyt zmęczony, nie przeczytałem) dla osób które na razie są zbyt zmęczone i nie mają siły przeczytać całego rozdziału. To swoisty spojler, który może pomóc tym najbardziej zmęczonym.

Publikacja wyjaśniła mi dlaczego ważne jest zwrócić uwagę na różne aspekty i ich nie zaniedbywać. To moja skarbnica wiedzy. Informacjami z niej podzieliłam się już z trzema osobami.

Za możliwość przeczytania ksiażki dziękuję Wydawnictwu Muza.

Polecam 

Pani KoModa.

4 komentarze:

  1. To na pewno przydatny poradnik, do którego warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za polecenie książki, na pewno po nią sięgnę. Zmęczenie może też być zwiastunem choroby, czasem nawet bardzo poważnej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę sprawdzić tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, to zdecydowanie publikacja dla mnie!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!