20 maj 2016

A na weekend proponuję grę :)

diy

Gra na wek - DIY.

recykling

Jeszcze jak byłam w podstawówce i nie wszystko można było od ręki kupić - DIY miało swoje początki.
Tu pokaże Wam scrabble DIY.
Made by moja mama :) 
Jak widać plansza powstała z kartonu po margarynie.

rysowanie

 Na lewej stronie zostały narysowane pisakiem pola i pomalowane kredkami.  

scrable

Plansza jest składana w widocznym miejscu.

zrób to sam

inspiracja

Niektóre miejsca noszą już znaki użytkowania :) 

malowanie

Klocki wyciął zaprzyjaźniony stolarz.
Mama opisała je i pomalowała bezbarwnym lakierem.

heand made

diy

Woreczek na klocki uszyła moja mama a ja na zajęcia szkolne wyszyłam motywy.

wyszywanie

To były moje pierwsze hafty...
hahaha
Oczywiście moje inicjały :)

haftowanie



Gra nadal się wybornie.


Co Wy myślicie o takich ręcznie wykonanych grach?
Ja to bym teraz sobie kupiła oryginalne.
Ale puki mam te nie muszę robić takiego zakupu :)
Miłego weekendu życzę wszystkim :)
*
Pani KoModa

91 komentarzy:

  1. To fakt, że trzeba było sobie radzić. Ale te czasy zmuszały nas wszystkich do kreatywności. Szkoda tylko, że wtedy nie było blogów i nie można było tych prac uwiecznić, a jakoś nie było zwyczaju fotografowania przedmiotów. Oj ile ja rzeczy uszyłam, ile ja swetrów zrobiłam, ile dekoracji wykombinowałam. Dzisiaj takimi wszyscy się chwalą, a moje poszły w zapomnienie...
    Wracając do Twojego posta - jestem pod wrażeniem, że zachowała się ta gra w komplecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasy były ciężkie, dlatego takie dzieła powstawały :)

      Usuń
  2. Oj rzeczywiście trzeba było w tamtych czasach kombinować!!!Ze wszystkim było trudno.Za to człowiek był bardziej kreatywny.Nikt tego nie fotografował i chyba nikt się ym nie chwalił:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz można się pochwalić puki jest czym :)

      Usuń
    2. Ojjj jak ja nie lubie być wredną zołzą :D i poprawiać ludzi, ale strasznie, Pani Komodo, razi mnie w oczy ;) "pÓki"

      Usuń
    3. ok nie gniewam się :)

      Usuń
  3. ale czad, wypisz wymaluj scrabble!!! Pomysłowe bardzo! Kreatywna Mama! I to jeszcze jak! :) Ja mam kupioną grę :) ale niedawno zakupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja, jak widać tak nie wiele potrzeba a zabawy mnóstwo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę że przede wszytskim chęci :)

      Usuń
  5. :-) O proszę jakie oryginalne scrabble :-) Widać, po kim odziedziczyło się talencik :)
    I do tego jaka pamiątka!!!! Super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba trochę odziedziczyłam :)

      Usuń
  6. To już wiem, po kim jesteś taka zdolna! Ależ pamiątka...Pomimo wszystko z sentymentem wspominam tamte czasy....Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też - ponieważ wtedy wszystko miało większą wartość.

      Usuń
  7. Ja bym nie kupowała oryginalnej mając w domu takie retro - super pomysłowe wykonanie i ile wspomnień:) Ja takich rzeczy nie robiłam i nie miałam, ale mieszkałam na wsi więc cały dzień z kuzynami i sąsiadami siedzieliśmy na dworze wymyślając najróżniejsze zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pamietam te zabawy - ja nabardziej lubiłam podchody i ubijaka :)

      Usuń
  8. Super pomysł. Trochę roboty z taką grą, ale wygląda tak fajnie, trochę retro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba było roboty... nie pamiętam ;)

      Usuń
  9. Nie dość że pięknie wyglądają to jeszcze ta wartość sentymentalna. Bezcenne...

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie gry. Ta sklepowa może się schować przy takiej własnoręcznie zrobionej. I jaka wytrzymała. Moja mama była ekspertem od przebrań i kostiumów. Sama też robię gry dla dzieci, bo zauważyłam, że mają większą frajdę z tych zrobionych własnoręcznie. Dzięki nim poznały literki, uczą się dodawać. Może też powinnam je uwiecznić?;) Gratuluję talentu i Twojej Mamie i Tobie, bo hafty super :) Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja!
    Gra bardzo mi się podoba! Jest bezcenna! Nikt takiej nie ma :)
    Mamie pogratuluj koniecznie pomysłu i wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że nikt takiej nie ma :)

      Usuń
  12. Niesamowite :) Uwielbiamy gry planszowe, a taka diy to pewnie jeszcze większa radość. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię ale taką mam tylko jedną :)

      Usuń
  13. Świetna gra. My się z mężem rozglądamy właśnie, żeby zakupić :) A hafty... zatkało mnie ! Wyglądają jakby je wykonała profesjonalistka! Co do ręcznych gier... wykonałam w dzieciństwie gre... jumangi :D Nie mamy już jej z bratem, ale pamiętam jak owijaliśmy koleżankę w papier toaletowy bo miała być mumią :D Wspomnienia zostały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam też kilka gier :) fajnie w ten sposób spędzić czas :)

      Usuń
  14. Fajny pomysł:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś wszyscy, zwłaszcza dzieci mieli więcej wyobraźni. Teraz dookoła tyle gotowców.
    Super pomysł i wykonanie!!!
    ściskam i miłego weekendu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) ale my z naszą twórcząscią DIY dajemy też radę ;)

      Usuń
  16. Wspaniały pomysł na zajęcia edukacyjne dla dzieci i siebie, gratulacje dla twórczej i niezwykle opiekuńczej Mamy. Dla Ciebie również, za przechowanie tak wartościowego i samo-ręcznie wykonanego pomysłu na niezwykle pożyteczną grę. Bezcenna pamiątka z młodości, do tego pod każdym względem piękna. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie Pani Komodo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię grać w tą grę :)

      Usuń
  17. Akurat scrabble kupiłam, za to zrobiłam swoje drewniane klocki do japońskiej gry logicznej i jestem bardzo zadowolona :) Uwielbiam wypalać w drewnie, więc dla mnie to sama przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym zobaczyła jak Tobie to wyszło :)

      Usuń
  18. Gra jest drogocenna bo własnoręcznie zrobiona.Ja lubię grać w gry planszowe.Pozdrawiam :)Cudowna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to jest świetna zabawa nie tylko na zimowe wieczory :)

      Usuń
  19. Fantastyczna gra, tym bardziej że pomyślana i wykonana przez mamę, to tym jeszcze bardziej drogocenna. Gratulacje dla Mamy i dla Ciebie, że ją do tej pory zachowujesz. Teraz wiem, po kim posiadasz tak niezwykłe talenty. Pozdrawiam Obie bardzo twórcze Panie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - trzeba było coś wymyślic żeby dzieci miały co ich znajomi i nie wydac na to masy kasy ;)

      Usuń
  20. Taka gra jest więcej warta niż oryginał, bo jest zrobiona z sercem i wielką kreatywnością! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ją pilnuję i szanuję :)

      Usuń
  21. To bezcenne doświadczenie zagrać w taką własnej roboty gre:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. To bezcenne doświadczenie zagrać w taką własnej roboty gre:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :) tak właśnie jest!

      Usuń
  23. Fantastyczna gra! Uwielbiam takie ręcznie robione:) tylko co do scrable na pewno jest kłopot gdy ktoś trąci planszę. Trzeba bardzo uważać, bo tych klocków jest sporo. A ja właśnie chcę córci zrobić memo(grę).
    A hafcik uroczy. Ja też mam takie swoje pierwsze, bo wcale nie zaczynałam od krzyżyków i pamiętam jak mi się nieraz ściągał materiał gdy wyszywałam takie kwiatki:) nie było łatwo.Zamiast płaskiego kwiata robił się wybrzuszony przez ten ściągnięty materiał i trzeba było pruć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest świetny pomysł na prezent dla bliskiej osoby :)
      I gra i jakieś własnoręczne wyszywanki!

      Usuń
  24. Super pamiątka, fajnie że się zachowała :) Już teraz wiem po kim masz talent do DIY :).
    Jestem pod wrażeniem :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniałe, niepowtarzalne. Podziwiam pomysł i wykonanie. Wówczas były złote czasy dla DIY:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie bo nic za bardzo nie było w sklepach ....

      Usuń
  26. O Kurcze! Jestem pod wielkim wrazeniem wsladnorecznych scrabble, rewelacja Kochana :) Buziaczki :*:*:* p.s wybacz ze brak Polskich znakow,ale jestem w pracy i nie ma tu PL klawiatury zainstalowanej:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha - masz fajną pracę - choć ja tez często piszę gdzieś chyłkiem komenatrze na innych blogach, 5 min przerwy, oczekiwanie na obiad, dojazd do pracy :)

      Usuń
  27. Brawo Mama! Już wiadomo po kim odziedziczyłaś pomysłowość i talent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :0 troszkę odziedziczyłam :)

      Usuń
  28. Superowa gra i ładnie się nie tylko prezentuje, ale również jest ładnie wykonana :) Powiem szczerze, że takie gry są lepsze dla dzieci niż te komputerowe. Już widziałem niejedne gry na komputer i nie dziwię się, że dzieci mają agresję z różnych gier, które nie są dla dzieci. Ja pamiętam, jak kiedyś zrobiłem własną grę. To była awantura o kasę - ta gra była wzięta z teleturnieju ;) Tak mi się spodobał ten teleturniej, że zrobiłem własną grę :) Takie gry są właśnie najlepsze, bo są edukacyjne, a teraz to szkoda gadać :) Narobią tych gier komputerowych, które nic nie wynoszą z nich :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) Zupełnie się z Tobą zgadzam :)

      Usuń
  29. Bardzo fajny pomysł z tymi grami własnej roboty. Mama jest niesamowita :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - bardzo ją lubię :)

      Usuń
  30. Dla mnie super :)!, taka gra to naprawdę fajna pamiątka!
    Nie kupuj nowej ;)
    Fajnego dnia!
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem!
      cały czas w użyciu i cały czas jest świetna!

      Usuń
  31. Ale świetny pomysł!Wielkie brawa dla Mamy! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem :) Super że mam taką wyjątkową grę :)

      Usuń
  32. Może te braki w tamtych czasach wydobywały z nas różne talenty:))gir nie robiłam ale kombinowałam z broszkami i ubraniami:)))robiłyśmy też z koleżankami różne notesy i piórniki:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak pamiętam jak moja mam robiła nam piórniki i kosnetyki :) Jeans + rzepy, ew suwak..

      Usuń
  33. Odpowiedzi
    1. Fajnie że jest jeszcze w komplecie.

      Usuń
  34. Genialne! to tak jak ja malowałam domek dla lalek na kartonie z otwieranymi drzwiami i oknami! Tak samo kapsle. Kiedyś typowe DIY a teraz można kupić gotowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak w kapsle też grałam :)
      I Kartonowy domek miałam po zamrażalce - sama do niego wcodziłam z kocem i poduszkami :)

      Usuń
  35. W tamtych czasach trzeba było się wykazać....Wasza gra wyglada świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ale podoba mi się takie rozwiązanie.

      Usuń
  36. Ale super .Jestem rocznik 1978 i pamiętam te czasy.Wszystko wtedy było zdobyczne i przez to wyjątkowe.Gra jest czadowa. Cudowna pamiątka a co najważniejsze wykonana przez Twoją mamę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ja jestem ten sam rocznik i akurat w takie gry nie grałam. bardziej pamiętam chińczyka, czy różne inne planszówki. Pamiętam, że kiedyś nagminnie grało się w państwa i miasta. To były czasy.
      Tak sobie pozmyślam, że fajny prezent mógłby być robią taką grę. Coraz bardziej podobają się mnie prezenty robione. Zwłaszcza, kiedy ja robię. Te prezenty są bardzo unikatowe i oryginalne, bo przecież nigdzie indziej nie znajdzie się czegoś takiego!

      Usuń
    2. Adriana - ja też pamietam te czasy, kolejki puste półki, peweks, baltona :)

      Usuń
    3. Ja też grałam w te gry. Uwielbiałam patyczki - wyciągane z kupki; i grę w kt się zbierało grzybki :)

      Usuń
  37. wykonanie mistrzowskie :))) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  38. Genialne :) i o wiele bardziej wolałabym taką planszę niż tą kupowaną w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wow! Świetny pomysł. Szkoda, że wtedy nie było blogów. Zgapiłabym pomysł i też miałabym scrabble ;)
    Za to u nas grało się w chińczyka i eurobiznes. Gry planszowe to super zabawa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O w eurobiznes też grałam na potęgę.

      Usuń
  40. Genialne! jestem pełna podziwu dla Twojej mamy i ozywiście Twoich umiejetności operowania igłą i nitką. ;) Brawo dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja nie mogę, ale super są te scrabble! Chyba każdy chciałby mieć takie :). Ja mam ręcznie robiony Eurobussines :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eurbiznes- koniecznie powinnaś się nim pochwalić. To co dopiero gładka.

      Usuń
  42. Niesamowite! Super wykonanie!:) Podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!