25 maj 2024

Multicity. Gra o budowaniu miasta. Muduko Recenzja

Multicity. Gra o budowaniu miasta. 

Muduko

Dziś chcę Was zaprosić do budowy miasta. „MultiCityMultiCity” z Muduko Muduko to nadwyraz przyjemna, rodzinna gra. Jeśli chcecie nauczyć dzieci planowania, wyobraźni przestrzennej, strategii, to ta gra jest strzałem w dziesiątkę. Dodatkowo jej proste zasady powodują, że każdy szybko i chętnie wchodzi do gry.

Na pierwszy rzut oka zobaczycie duże pudełko. Znajdują się w nim 36 kafelków do budowy miasta oraz składane pionki, które po pierwszym złożeniu nie trzeba rozkładać (stąd to duże pudełko). Kafelki z obszarem budowy wykonane są solidnie. Mają dosyć prostą kolorystykę, aby nie było wątpliwości, gdzie jest jaki kolor. Pionki wykonane są z jeszcze grubszej tektury. Mają ciekawe kształty i odpowiednią wielkość. Pionki przedstawiają różne budynki i miejsca (straż, fontannę, przystanek autobusowy..) albo ciekawe sytuacja (np. pana z pieskiem na spacerze, ślimaka mijającego doniczki). Pod względem wizualnym wielki plus. Ilustracje spełniają moje oczekiwania. Są staranne, przyjemne, szczegółowe i zabawne.

Każdy gracz otrzymuje po 6 pionków w różnej wielkości w jednym kolorze. Mamy czerwony, zielony, niebieski i żółty. A zatem można grać w dwójkę, trójkę lub w czwórkę. Mój czterolatek już interesuje się tą grą, choć jest dopiero od 5 lat. Graz z nami, z niewielką podpowiedzią innych graczy ;)  Cała rozgrywka zajmuje około 20 minut. Toczy się tak szybko, ile trwają działania graczy. Jeśli gracz planuje sobie miejsce na ustawienie pionków, chwilę to trwa. Jeśli robi to spontanicznie, więcej czasu zajmuje mu „trafienie” na możliwość rozbudowania się.


Celem gry jest ułożenie swoich pionków na obszarze miasta, który podczas gry rozkładamy na stole. Kto pierwszy „pozbędzie” się ich wygrywa. Podczas rozgrywki wykonujemy jedna z dwóch czynności. Kładziemy pionek w odpowiednim miejscu na planie miasta lub pobieramy kafelek  i rozbudowujemy miasto. Szczegółowe zasady znajdziecie w instrukcji, która dołączona jest do pudełka. Wystarczy raz na nie zerknąć i już je zapamiętacie. Są bardzo intuicyjne. Chyba to również odpowiada za fenomen tej gry! Moje dzieci mają wielką frajdę z gry. Ja sama wyciągałam ją i zapraszałam ich do zabawy, bo super się z nią bawiłam.

Jeśli nie macie jeszcze prezentu idealnego na dzień dziecka, zapewniam Was, że ta gra będzie strzałem w dziesiątkę. Kiedy ją tylko zobaczyłam, wiedziałam że musimy zaopatrzyć się  w nią.

Dziękuję Wydawnictwu Muduko za możliwość recenzji tego tytułu. Polecam.

*

Pani KoModa

1 komentarz:

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!