12 maj 2024

Bałagany. Szukaj i graj z całą rodziną. Recenzja Gry

 

"Bałagany. Szukaj i graj z całą rodziną." 

Muduko

Czy lubicie nieporządek w domu? Ja zdecydowanie nie. Jednak te „Bałagany” od Muduko skradły serca całej naszej rodziny. Ta gra z układanką to prawdziwe kombo radości i przyjemności.


Mam przed sobą pudełko z 12 puzzlami. Lubicie układanki? My uwielbiamy. W tej każdy z kawałków jest naprawdę duży. Znajduje się na nich obrazek wnętrza domu:  poszczególne pomieszczenia oraz kawałek podwórka. Z jednej strony obrazek jest kolorowy, z drugiej monochromatyczny. Jednak od razu można zauważyć, że jakiś czas nie było tam sprzątane ;) Kolejnym elementem pudełka jest 55 kart z zadaniami. Mamy łatwe zadania za 1 punkt (1 gwiazdka), trudniejsze za 2 punkty i najtrudniejsze z 3 punktami (to te z trzema gwiazdkami). Znajdziemy również instrukcję, dzięki której poznacie kilka wariantów gry. Strzeżcie zwłaszcza ostatnich stron, ponieważ znajdziecie tam podpowiedzi.


Mój trzylatek był bardzo zainteresowany grą. Razem z sześciolatką świetnie się bawili, odnajdując przedmioty z kart oznaczonych jedną gwiazdką. Najpierw wspólnie ułożyli sobie całą planszę. Podoba mi się, że w grę może grać już jedna osoba. A jeśli przyjdzie cała zgraja dzieciaków to i osiem osób może grać.


Wiele wariantów gry pozwala spędzić czas różnorodnie. Grę można używać na wiele sposobów. Dzięki czemu nie znudzi Wam się szybko. Mamy:

·         dwie układanki (jedno i wielokolorową, czyli awers i rewers)

·         poszukiwanie przedmiotów w trzech stopniach trudności

·         wariant z rywalizacją na czas

·         szukanie oparte na zabawie w ciepło – zimno

·         tworzenie historii opartych na kartach.



Na szczególną uwagę zasługują ilustracje. To one spowodowały, że zainteresowałam się tą grą. Kreska Pani Moniki Filipiny jest wyśmienita. Zabawne koty, roześmiane buzie dzieci, wesołe zwierzaki, to jest to co moje dzieciaki lubią najbardziej. Ile było ochów nad  obrazkami… J „Mamo, zobacz jaki słodki  kotek!” Już samo oglądanie obrazków sprawiało im przyjemność. Jedna rozgrywka zajmie wam około 15 minut, choć w zależności od wariantu możecie spędzić z nią o wiele dłużej. Przemiłym akcentem jest dołączony do gry magnes na lodówkę.


Gra jest pod każdym względem fantastyczna! 

Dziękuję Wydawnictwu Muduko za możliwość wypróbowania gry. 

5 komentarzy:

  1. Wspaniały sposób na spędzenie familijnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowa gra dla całej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna gra. Na pewno gdy moja córcia podrośnie to skorzystamy, na razie są u nas na tapecie pierwsze puzzle.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem urodzoną bałaganiarą - to może coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda całkiem ciekawie

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!