7 wrz 2023

Radykalna szczerość” Brad Blanton. recenzja

 

 Radykalna szczerość” 
Brad Blanton.

Czy jesteście gotowi na naprawdę mocną książkę? Czy jesteście w stanie zmierzyć się z prawdą? Czy chcecie wyjść ze swojej bezpiecznej skorupki i wreszcie odważyć się powiedzieć co myślicie? Zapraszam Was do lektury kontrowersyjnej książki „ Radykalna szczerość” Brada Blantona od Natuli.

Autor jest bardzo bezpośredni w swoim języku. Jeśli ci to nie przeszkadza to super, jeśli jest to dla Ciebie trudne nie zniechęcaj się. Książka może wpłynąć na Twoje życie dlatego uważam, że warto ją przeczytać.  

„Wszyscy kłamiemy jak jasna cholera. To nas wykańcza. Jest to główne źródło całego ludzkiego stresu.”

W naszym codziennym życiu zdarza nam się kłamać. Czasem nie przywiązujemy do tego uwagi, jakieś drobiazgi którymi chcemy złagodzić rzeczywistość. Czasem to kłamstwa wysokiego kalibru. Kłamstwa które mogą zmienić czyjeś życie. Czy wiecie że one powodują bóle w ciele czy choroby. Kiedy masz sekret to ukrywanie tego również pociąga za sobą podobne konsekwencje. To pułapka którą sami na siebie zakładamy.

Autor książki jest terapeutą . Jego założenie jest takie że aby uporać się z problemem należy zacząć od porządków w życiu. Trzeba zderzyć się z trzema poziomami prawdy. Pierwszym jest przyznanie się pozatajanych faktów przeszłości. Poziom drugi to szczere wyrażanie się na temat tego co aktualnie czujesz. A trzeci to ujawnianie fikcji. Brzmi interesująco? Z pewnością ja nie przedstawiłam Wam jeszcze nawet jednej trzeciej zagadnień poruszonych w książce.

Naturalnie mi mogło braknąć tu opisów konkretnych sytuacji i przykładów. Dzięki temu sami możemy zastanowić się czy historie  opisywane w książce są nam bliskie. Czy dotykają jakiś struna w naszym sercu, czy czujemy podobnie, czy podobnie robimy. Książka ma w pewnym momencie formułę zachęcającą do ćwiczeń. Jak bardzo potraktujesz je serio tak wiele z nich wyniesiesz.

Nie ze wszystkimi tezami autora się zgadzam. Nie wszystkie przyjmuję, ale chcę je wysłuchać aby doprowadziły mnie do pewnych wniosków, które mnie interesują. Rozdział odnośnie bytu był dla mnie trudny do przyjęcia. Nie mam tu jedności z autorem. Dzięki temu mogłam przemyśleć jego hipotezy i próbować zrozumieć jego punkt widzenia.

Ta lektura jest mocna. Jeśli zechcecie się nad nią pochylić i wprowadzić w życie rady autora na pewno zobaczycie różnicę. Może wydać Wam się trudna. Ale praca nad sobą nie jest prosta. Jednak warto to zrobić. Polecam.

2 komentarze:

  1. Lubię od czasu do czasu poczytać tego typu książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wprowadzenie koncepcji radykalnej szczerości do naszego codziennego życia jest wprawdzie możliwe, ale jak zasugerowano, może to być zaskakująco wymagające. W praktyce, nauczenie się, jak prawidłowo wyrażać własne uczucia i potrzeby - bez krzywdzenia innych czy siebie - wymaga dużego samozrozumienia i empatii. Nie jestem pewien, czy radykalna szczerość jest odpowiedzią na wszystkie problemy, jak sugeruje Blanton, ale jestem zdania, że mogłaby pomóc nam bardziej docenić prawdziwość i autentyczność w naszych interakcjach. W końcu, przejrzystość i uczciwość są kluczowe dla budowania silnych, zdrowych relacji.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!