13 gru 2023

Gra z Jajem. Wersja rozszerzona. Muduko.


Gra z jajem
Muduko

Czy lubicie jajka? Ja wprost przepadam. Dlatego kiedy przeszłam na keto wprost się nimi zajadam. Na miękko, na twardo z majonezem, w sałatce, jako jajecznica czy w serniku ;)  Jajka które zaserwowało mi Wydawnictwo Muduko są równie pyszne. Mam możliwość recenzji „Gry z jajem” w wersji rozszerzonej. Czy już od początku byłam pozytywne nastawiona? – oczywiście. Czy moje oczekiwania zostały spełnione – Oj tak!.

Gra z jajem jest wymagającą skupienia rozgrywką filmową. Pierwszy gracz, reżyser wyciąga po kolei karty. A każdy gracz ma za zadanie liczenie jajek. Kiedy doliczy do pięciu, robi cięcie!. Łatwo? nie do końca bo pojawia się kura, która siada na jajkach i je blokuje, pojawia się lisek który może przepłoszyć kurę i odblokować jajka. Jeśli ten poziom gry macie już obcykany, można wprowadzić do gry kolejne postacie. Jest pies, rolnik, dżdżownica, kogut i wiele innych. Każda z nich ma inne zadanie, wprowadzają do gry kolejne utrudnienie. Sami decydujecie które elementy są w użytku. Są figury występujące sezonowo - jak pisanki czy Mikołaja.  (Pisanka i Boże Narodzenie)

Gra wymaga uważności i koncentracji. W wersji podstawowej już od 7 lat. Kiedy mamy więcej zmiennych od 8 lat. Podoba mi się to, że można zmieniać jej opcje. Od prostych do coraz bardziej skomplikowanych opcji. Dzięki temu przez wiele lat będzie budziła duże zainteresowanie. Przyznam, że również dorośli mają dużą frajdę grając w nią. A kiedy i to już Wam spowszednieje macie dodatkowe 4 puste karty. Możecie sami określić i nadać im moc. Np. dziurawy koszyk z którego wypadają dwa ostatnie jajka i się trzaskają. A może kwoka która siedzi za długo na jajkach i z wszystkich wykluwają się pisklaki J  

Szczegółowa instrukcja znajduje się w pudełku. Możecie również skorzystać z filmiku który omawia reguły i pokazuje rozgrywkę. Wystarczy wejść na stronę Muduko.

Gra jest w moim ulubionym formacie. Składającą się z:                      

·         *  kart do gry (klasycznej wielkości kart które każdy zna), 73 szt!

·         *  punktów w kształcie potrzaskanego jaja, każde jajo składa się z trzech części, 8 szt.

·         *  instrukcji obsługi

*        *  małego pudełka

Całość wykonana jest z największą starannością i wiem że posłuży na wiele szalonych rozgrywek. Punkty jajeczne są wykonane podobnie jak puzzle. Są twarde i mocne. Pudełko spokojnie możecie zabrać w podróż, mocna podwójna tektura ochroni waszą grę.

Jestem przekonana, że nie poprzestaniecie na jednej rozgrywce. Gra daje dużo fanu i zabawy. Jest energiczna i wesoła. Przyjemnie korzysta się z kolorowych, satynowych kart oraz kawałków jajek. Polecam.

Za możliwość wypróbowania gry dziękuję Wydawnictwu Muduko.

                                   


                                         * 

Pani KoModa

4 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej grze. zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje dzieci są jeszcze za małe na tę grę. Ale w przyszłości chętnie wypróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie brzmi wcale tak prosto, ale pewnie najlepiej spróbować w praktyce.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!