6 lip 2023

Ptaki. Muduko. Recenzja.


"Ptaki." 

Muduko. 

Wyglądam przez okno. Ptaki leniwie usiadły na drzewie...  Aż tu nagle jakby je coś spłoszyło. Wszystkie zerwały się i usiadły na drucie telefonicznym.

Tak wyobrażam sobie reklamę telewizyjną gry, która skradła serce mojej córki. To Ptaki od Muduko 

Na początku trochę suchych faktów:

* Gra dla 1 gracza - zadanie średnio na 3 - 5 minut.

* Od 7 lat, choć i 6 latki twierdzą, że chcą, bo umieją grać.

* W niewielkim pudełku mieści się 60 kart z 60 zadaniami do rozwiązania oraz z odpowiedziami.

* Gramy sześcioma sympatycznymi ptaszkami umieszczając je na planszy, która jest również pudełkiem.

Ptaki w porównaniu do Hotelu, o którym ostatnio wam opowiadałam, ma znacznie prostszą grafikę. Pewnie dlatego tak urzekła moje dzieci. Super pomysł z sadzaniem ptaków na linie (pudełku) jest dodatkowym manualnym ćwiczeniem dla małych rączek. Ciekawa jestem czy po roku ptaszki będą równie ochoczo wskakiwać na linę. Jednak teraz sprawiają moim dzieciom wielką frajdę. 

Jeśli chodzi o zasady gry, są one wyjaśnione na jednej małej karteczce i opierają się na symbolach obrazkowych. Dzięki termu łatwo je zapamiętać. Np jeden ptaszek siedzi obok drugiego, a między nimi jest serduszko - od razu można zgadnąć, że się kochają i chcą siedzieć blisko. Jeśli dzieli ich pęknięte na pół serce, domyślacie się, że lepiej nie sadzać ich obok:) Tak banalnie proste są zasady. Choć ja, jako typowa kobieta miałam mały problem z określeniem ptaszka na prawo lub lewo od innego ptaszka. ;) 

I wydawać by się mogło, że to takie proste i po kilku zagadkach staje się nudne. Nic bardziej mylnego. Im głębiej w las tym zadania są trudniejsze i przyznam się, że czasem brakło i tych pięciu minut na zadanie. Mamy tyle zmiennych, że zaplanowanie jak nasze ptaszki usiadły, nie jest takie oczywiste i proste. Fajnie, że od razu możemy sprawdzić prawidłowe rozwiązanie, które jest na odwrocie karty z zagadką. 

Gra jest wciągająca i przyjemna w odbiorze. Wygodna na podróż czy wakacje. Czekacie w kolejce? Również się nada, choć wymaga skupienia. Za to satysfakcja przejścia do kolejnego poziomu jest duża. 

Dzieci poćwiczą logiczne myślenie i skupienie oraz spostrzegawczość. Małe paluszki popracują nad motoryką małą ;)  Nie mówcie o tym dzieciom - ten sekret może zostać między nami ;) Polecam.

Za możliwość testowania gry dziękuje Wydawnictwu Muduko.

*

Pani KoModa




2 komentarze:

  1. Ciekawa gra. Podoba mi się jej zamysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna. Moja Natalka jest jeszcze za mała. Ale sobie ją zapiszę na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!