23 lut 2021

"Żyj zgodnie z fazami księżyca" Gallagher Kirsty recenzja

 "Żyj zgodnie z fazami księżyca"

Gallagher Kirsty 

To nowość przedstawiająca kilka aspektów związanych z tym tajemniczym satelitą. Jeśli do tej pory księżyc kojarzył Wam się tylko z romantycznymi filmami to teraz spojrzycie na niego z zupełnie innej strony. 

Pięknie wydana książka z tęczowymi wstawkami na okładce zabiera nas w podróż dookoła ziemi. Lektura podzielona jest na kilka części. Na początku autorka opowiadała o genezie powstania książki. By w kolejnym kroku rzucić garść faktów o księżycu. Przyznam się, że o większości nie miałam nawet pojęcia. Dlatego zaintrygował mnie i jego znaczenie w naszym życiu.

Wiem że od księżyc wpływa na wiele rzeczy. Mój tata ma kalendarz wędkarski uwzględniający fazy księżyca. Kiedy można łowić ryby, kiedy nie wolno, kiedy ryby składają ikrę... Na to wszystko właśnie wpływa księżyc. Jako dziecko pamiętam że według faz księżyca siało się rośliny w ogródku. Nie było dziwne że w kalendarzu na każdej stronie było wyraźne oznaczenie w jakiej fazie jest nasz nocny przyjaciel. Zupełnie nie wiem jak to się stało że o tym zapomnieliśmy. Zapomnieliśmy o cyklach, które są zupełnie naturalnie. Jak pory roku. 

Cieszę się, że ta publikacja o tym mi przypomniała. Myślę że jako kobieta też z tego skorzystam ponieważ to ma również wpływ na cykl mój i innych kobiet. A przez to też na mężczyzn ;). Kiedyś  nie wiedziałam dlaczego cyklicznie raz w miesiącu mam chandrę czy złość na cały świat i tylko czekolada była moim przyjacielem ;) Teraz poznałam przyczynę. I jasne objaśnienie dlaczego tak a nie inaczej. Z czego to wynika. Czy z tym walczyć czy się poddać i korzystać z tego co nam dają takie cykle w życiu. 

Autorka szczegółowo wytłumaczyła na czym polega zależność między znakami zodiaku a miejscem w którym obecnie jest księżyc. Każdy zodiak ma swój charakter, właściwości i cechy. Autorka nie pozostawiła nas bez porad i rozmyślań na każdy czas. Wskazówki w jakim czasie walczyć, kiedy wypoczywać , kiedy zbierać siły, kiedy siedzieć po nocy i korzystać z energii a kiedy zajrzeć w głąb i poświęcić czas na rozważania. To bardzo praktyczny poradnik co i jak. Ja nie wierzę w ideę horoskopu, natomiast jestem przekonana że osoby które interesują się takim tematem będą zachwycone. 

Wnioski które są zawarte na końcu rozdziałów przydadzą się zawsze. Np: 

"Myślę  życzliwie i z miłością."

"Jestem dzielny i odważny."

"Mam czas na dbanie o siebie."

Myślę że autorka trochę się zagalopowała sugerując żebyśmy się zagłębili w mądrość księżyca i poddali jego przewodnictwu. Nie zgadzam się z przypisywaniem księżycowi jakiś magicznych właściwości lub "odwiecznej mądrości " Oczywiście nie neguje jego wpływu na życie. Tak samo jak słońce czy jego brak w pochmurny dzień ma wpływ na nasze samopoczucie i nastój. Tak z pewnością fazy księżyca wpływają na nasze życie. Np na cykle, na poziom hormonów, czy dobrze śpimy czy nie. Natomiast na pewno nie zobaczycie mnie szeptającej afirmacje, trzymając kamienie w dłoni przy zaświeconej świeczce ;)

Pozycja bezsprzecznie otworzyła mi oczy na wiele szczegółów o których albo zapomniałam albo nie wiedziałam o nich. Muszę zaobserwować u siebie czy faktycznie jest tak jak autorka pisze.  


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu MUZA.
*
Pani KoModa

3 komentarze:

  1. Mam tę książkę już w swojej biblioteczce. Na pewno do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla zainteresowanych tematem będzie to na pewno ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycja zdecydowanie dla mnie. Interesują mnie fazy księżyca i jak wpływają na nasze życie.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!