18 sty 2021

Dwie inspirujące książki dla dzieci. + Bałwanki. Recenzje.

 


"Ponieważ Cię kocham"  & "Wazuś"

Kiedy zamawiałam córce książkę "Ponieważ Cię kocham" wiedziałam że to będzie dobry wybór.
Mam już kilka książek z Wydawnictwa Szaron i są to bardzo wartościowe pozycje. A znając autora Maxa Lucado nie wahałam się ani chwili.
Lektura opowiada o relacji wspaniałego Szaddaja z małym chłopcem o imieniu Paladyn. Mężczyzna opiekował się dziećmi, bardzo je kochał, poświęcał im czas, bawił się z nimi. Dla nich również zbudował wielki mur który miał je strzec przed niebezpieczeństwem które czyha poza nim.
Z jednej strony dzieciaki czuły się wspaniale w miejscu które przygotował Szaddaj a z drugiej były bardzo ciekawe co znajduje się poza murem. Zwłaszcza jeden chłopiec, który nie mógł się powstrzymać. Musiał dowiedzieć się co tam jest. Gdzie zaprowadzi go ta ciekawość i czy historia skończy się dobrze musicie sprawdzić sami.
Historia przekazuje ponadczasowe wartości. Nie powinna być skierowana tylko do dzieci. Każdy dorosły może wyciągać sobie z niej coś dla siebie. Wzruszająca i pokrzepiająca. Czytajcie!


***

Znacie może "Wazusia"? Jeśli nie, musicie poznać ten wyjątkowy wazonik. Został ulepiony przez artystę o imieniu Imma. Każda praca wychodząca spod jego rąk była wyjątkowa. Każdej poświęcał czas i każdą uważał za wspaniałe dzieło. Nawet jeśli w oczach innych mogło być inaczej.

Dlatego trudno było ukryć zdziwienie kiedy ów wazonik nie otrzymał takiego zainteresowania i zachwytu wśród kupujących. Każde złe słowo i krytyczne spojrzenie raniło go do głębi, nawet kiedy znalazł się chętny, wiadomo że to z litości został wybrany...

Ale ta przygoda miała się dopiero rozpocząć.

Nawet kiedy teraz Wam to piszę - nadal czuję dreszcze na wspomnienie tej historii. Czytałam ją z córką już kilka a nawet kilkanaście razy i za każdym razem czuję to samo.

To WSPANIAŁA, mądra , inspirująca książka, dla małych, dużych, dorosłych i dzieci.


***

Zrobiłyśmy z córką bałwanka z kawałka tektury i rolek po papierze.

Fajna zabawa a dodatkowo obrazek był super ozdobą. 

*
Pani KoModa

7 komentarzy:

  1. Jakie piękne książeczki dla dzieci. Warto je mieć w swojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bałwanki są przesłodkie - super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę godne uwagi książeczki i piękny bałwanek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna książeczka dla dzieci. Świetny pomysł na obrazek.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie tym "Wazusiem" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To co mnie zaciekawiło, to piękne jasne i bardzo kolorowe ilustracje. Uwielbiałam ilustracje Szancera, bo były lekkie i bardzo kolorowe. Myślałam, że te walce po papierze toaletowym wykorzystasz do zrobienia bałwana przestrzennego, a nie tylko do zrobienia kółek. Rozumiem jednak, że córka jest jeszcze na tyle mała, że taki obrazek bardziej do niej przemawia niż figurka bałwana. Polecane książeczki kupiłabym wnuczkom, ale ich nie mam jednak nie dziwię się Twojej rekomendacji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że masz ochotę podzielić się ze mną swoimi myślami. Dziękuję!